Культура русского модернизма / Readings in Russian Modernism
Ed. Ronald Vroon and John E. Malmstad
В подношение Владимиру Федоровичу Маркову / To Honor Vladimir Fedorovich Markov
UCLA Slavic studies. New Series. Vol. I
Moscow: Nauka. Oriental Literature Publishers, 1993. 405 p. 

Preface
Henryk Baran (University at Albany, SUNY). New Look at Xlebnikov’s Poem “O cervi zemljanye...” Context and sources.
Henrik Birnbaum (University of California, Los Angeles). Parallels and Contrasts, Traces and Echoes. Further Remarks on Man del'shtam and Celan.
N. A. Bogomolov (Moskovskii universitet). Из комментария к стихотворениям М. А. Кузмина.
Diana Lewis Burgin (University of Massachusetts, Boston). Contexts and Reverberations of Sophia Parnok’s Journey from her a “Father’s Threshold”: An Analysis of “Otchego ot ótchego poroga...”
George Cheron (California Institute of Technology). Konstantin Bal’mont and America.
Thomas Eekman (University of California, Los Angeles). Rime as a Compulsory and Heuristic Factor: The Slavic Translations of K. Bal’mont.
E. G. Etkind (Université de Paris X — Nanterre). Два «движения» — две эстетики.
Aleksandar Flaker (Sveučilište u Zagrebu). Разгадка Ропса.
Lazar Fleishman (Stanford University). Неизвестный Божнев.
B. M. Gasparov (Columbia University). «Извиняюсь».
Aage A. Hansen-Love (Universität München). Mandel’shtam’s Thanatopoetics.
Vyach. Vs. Ivanov (University of California, Los Angeles). Литературные параллели кавказским стихам Пастернака.
Simon Karlinsky (University of California, Berkeley). Morshen after Ekho i zerkalo.
Emily Klenin (University of California, Los Angeles). Fet and the Poetic Tradition: Anapestic Tetrameter in the Work of Polonsky, Fet, Golenishchev-Kutuzov and Lokhvitskaya.
Anna Lawton (Purdue University). The Futurist Roots of Russian Avant-garde Cinema.
Barbara Lonnqvist (Åbo Akademi, Finland). К значению дня рождения у авангардных поэтов.
John E. Malmstad (Harvard University). From the History of the Russian Avant-garde.
Jean-Claude Marcadé (Centre national de la recherche scientifique, IMSECO, Paris). Взаимоотношения поэзии и живописи в Полутораглазом стрельце Б. К. Лившица.
Olga Match (University of Southern California). Zinaida Gippius: Theory and Praxis of Love.
Nils Åke Nilsson (Stockholm University). Knut Hamsun in Russia: Vasily Kamensky’s The Mud Hut.
Katherine Tiernan O’Connor (Boston University). Reflections on the Genesis of the Pasternak-Tsvetaeva-Rilke Correspondence.
Rodney L. Patterson (University at Albany, SUNY). Was Bal’mont a Revolutionary or Not?
K. Ju. Postoutenko (Institut mirovoi literatury). Г. А. Шенгели о семантике метра (К итогам русской нормативной поэтики).
Оmrу Ronen (University of Michigan). Символика Михаила Кузмина в связи с его концепцией книги жизни.
M. I. Shapir (Moscow). О «звукосимволизме» у раннего Хлебникова («Бобэоби пелись губы...»: фоническая структура).
Rochelle Stone (University of California, Los Angeles). New Poetic Dimensions in Bella Akhmadulina’s Taina. Novye stikhi.
K. F. Taranovsky (Harvard University). Три весенних дня в русской поэзии начала двадцатого века.
Roman Timenchik (Hebrew University, Jerusalem). Культ Иннокентия Анненского на рубеже 1920-х годов.
Ronald Vroon (University of California, Los Angeles). Velimir Khlebnikov’s “Kuznechik” and the Art of Verbal Duplicity.
Willem G. Weststeijn (University of Amsterdam). Sologub and the Poetry of the Eighties.
Dean S. Worth (University of California, Los Angeles). Some Old Russian Glosses to Khlebnikov’s “Usad’ba noch’yu, chingiskhan!”
Alexander Zholkovsky (University of Southern California). Philosophy of Composition (К некоторым аспектам структуры одного литературного текста).
Vladimir Markov. Selected Bibliography.

Рейтинг@Mail.ru